Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Miączyn

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Asystent rodziny

Jednostka ogłaszająca
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Miączynie
Data ogłoszenia
2022-02-16
Termin składania dokumentów
2022-02-25
Wymagane wykształcenie
  • wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
  • wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj.Dz.U. z 2020 r. poz. 821 ) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
  • wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
Wymagania związane ze stanowiskiem
  1. nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
  2. wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
  3. nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  4. posiada obywatelstwo polskie;
  5. posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
  6. znajomość regulacji prawnych z zakresu : wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie , wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi , przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych ,ustawy o pomocy społecznej;
  7. wysoka kultura osobista;
  8. znajomość obsługi komputera i programów biurowych;
  9. umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem  trudnym, odporność na stres;
  10. wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny;
  11. znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy
    z innymi jednostkami i instytucjami;
  12. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy , kreatywność;
  13. umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną;
  14. nieposzlakowana opinia;
  15. umiejętność pracy w grupie;
  16. prawo jazdy kategorii B i możliwość użytkowania samochodu osobowego do celów służbowych.
Zakres obowiązków
  • opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
  • udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych
    z dziećmi;
  • wspieranie aktywności społecznej rodzin;
  • motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
  • udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
  • motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
  • udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
  • podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
  • prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
  • prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
  • dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;
  • monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
  • sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
  • współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
  • współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
Wymagane dokumenty
  1. CV; List motywacyjny
  2. Wypełniony kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie
  3. Kopie dokumentów  potwierdzających wykształcenie oraz przebieg pracy zawodowej;
  4. Oświadczenie lub kopia dokutemu potwierdzającego obywatelstwo polskie
    i ukończony 18 rok życia;
  5. Oświadczenie: o stanie zdrowia pozwalające na wykonywanie pracy na stanowisku asystenta rodziny, o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o posiadaniu pełni praw publicznych,  o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe; że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczoną,
    o wypełnianiu obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek został na niego nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd;
  6. Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w składanych dokumentach innych niż wymienione w art. 22¹ § 1 ustawy
    z kodeks pracy dołączonych z jego inicjatywy
Warunki pracy
  • Umowa o pracę w wymiarze 1 etatu, w systemie zadaniowego czasu pracy.
  • Asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę.
  • Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona.
  • Asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.
  • Asystent rodziny w swojej pracy nie będzie mógł wykonywać wobec rodziny objętej asystą innych funkcji: pedagoga, psychologa, kuratora sądowego, nauczyciela, wychowawcy.
Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać :

–  bezpośrednio w siedzibie Ośrodka,

– pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Miączynie, Miączyn, 164, 22-455 Miączyn , w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem oraz adresem do korespondencji i numerem telefonu kandydata z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Asystent rodziny”.

w nieprzekraczalnym terminie do 25.02.2022 r. do godziny 12.00.  Dokumenty, które wpłyną do Ośrodka po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.

Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Justyna Rubacha
Dodano do BIP dnia 17-02-2022 10:29:56