referent ds. funduszu alimentacyjnego, stypendium oraz dodatków mieszkaniowych
Jednostka ogłaszająca
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Miączynie
Data ogłoszenia
2023-05-17
Termin składania dokumentów
2023-05-31
Wymagane wykształcenie
wykształcenie wyższe;
Wymagania związane ze stanowiskiem
Wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe;
- nieposzlakowana opinia;
- niekaralność, tj. osoba, która nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- obywatelstwo polskie;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na tym stanowisku.
Wymagania dodatkowe:
- preferowane doświadczenie zawodowe
- preferowane wykształcenie wyższe o kierunku: ekonomicznym, administracyjnym, prawniczym, humanistycznym
- umiejętność interpretacji przepisów prawa:
- znajomość przepisów ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (tekst jedn.: Dz. U. 2023, poz. 810);
- znajomość przepisów ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (tekst jedn. Dz. U. 2023, poz. 390);
- znajomość przepisów ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (tekst jedn.: Dz. U. 2023, 581);
- znajomość przepisów ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie dużej rodziny (tekst jedn.: Dz. U. 2021, poz. 1744);
- znajomość przepisów ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz.U.2021, poz.2021)
- znajomość przepisów ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ( Dz. U. 2022, poz.2230)
- znajomość przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst. jedn.: Dz. U. 2023, 775).
- umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych;
- preferowana umiejętność obsługi programu informatycznego obowiązującego na stanowiskach realizujących świadczenia z funduszu alimentacyjnego „FA”;
- posiadanie takich cech jak: rzetelność, terminowość, odpowiedzialność, komunikatywność;
- umiejętność dobrej organizacji pracy;
- umiejętność pracy w zespole.
Zakres obowiązków
- udzielanie informacji osobom zgłaszającym się o przysługujących im prawach i uprawnieniach w zakresie świadczeń z funduszu alimentacyjnego, stypendium, dodatków mieszkaniowych ;
- przyjmowanie, rejestracja i weryfikacja wniosków o przyznanie świadczeń wraz z wymaganą dokumentacją;
- prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie spraw dotyczących ww świadczeń
- przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń
- podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych oraz prowadzenia postępowań w tych sprawach;
- przekazywanie do biura informacji gospodarczej – informacji gospodarczej o zobowiązaniu lub zobowiązaniach dłużnika alimentacyjnego;
- przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych w celu ustalenia sytuacji rodzinnej, dochodowej i zawodowej dłużnika alimentacyjnego, a także jego stanu zdrowia i przyczyn niełożenia na utrzymanie osoby uprawnionej oraz do odebrania oświadczenia majątkowego;
- przyjmowanie i przekazywanie odwołań od decyzji wraz z aktami sprawy organowi odwoławczemu;
- przygotowywanie list wypłat świadczeń oraz prowadzenie stosownej dokumentacji w tym zakresie;
- współpraca w zakresie przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, regionalnymi ośrodkami polityki społecznej oraz urzędami wojewódzkimi;
- przygotowywanie sprawozdań z zakresu świadczeń z funduszu alimentacyjnego, stypendium oraz dodatków mieszkaniowych;
- bieżąca praca w programie informatycznym „FA”;
- przestrzeganie wszelkich obowiązków wynikających z przepisów ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn.: Dz. U. 2019, poz. 1781);
- wykonywanie innych poleceń nie wymienionych powyżej w ramach kwalifikacji pracownika.
- prowadzenie spraw dotyczących karty dużej rodziny;
- przygotowywanie do archiwum dokumentacji- zgodnie z obowiązującą instrukcję kancelaryjną.
Wymagane dokumenty
- życiorys (CV),
- kopie dokumentów poświadczających wykształcenie i staż pracy (świadectwa pracy),
- wypełniony kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie,
- oświadczenia kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych, innych niż wymienione w art.221 § 1 ustawy kodeks pracy dołączonych z jego inicjatywy,
- w przypadku osób, które chcą skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu na podst. art. 13 a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych – kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Warunki pracy
- stanowisko pracy znajduje się w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Miączynie,
- praca biurowa, wykonywana w systemie jednozmianowym, w wymiarze pełnego etatu;
- obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie, oświetlenie naturalne i sztuczne;
- praca wymagająca współpracy z innymi komórkami urzędu, a także innymi instytucjami.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wyniósł: poniżej 6 %.
Miejsce składania dokumentów
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać:
- osobiście w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Miączynie,
- pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Miączynie, Miączyn 164 , 22-455 Miączyn,
w terminie do dnia 31.05.2023 r. (decyduje data wpływu do GOPS).
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Magdalena Puzio
Dodano do BIP dnia 17-05-2023 16:11:31
Dodano do BIP dnia 17-05-2023 16:11:31