Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Miączyn

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

referent ds. funduszu alimentacyjnego, stypendium oraz dodatków mieszkaniowych

Jednostka ogłaszająca
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Miączynie
Data ogłoszenia
2023-05-17
Termin składania dokumentów
2023-05-31
Wymagane wykształcenie

wykształcenie  wyższe;

Wymagania związane ze stanowiskiem

Wymagania niezbędne:

  • wykształcenie wyższe;      
  • nieposzlakowana opinia;
  • niekaralność, tj. osoba, która nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  • obywatelstwo polskie;
  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na tym stanowisku.

Wymagania dodatkowe:

  • preferowane doświadczenie zawodowe
  • preferowane wykształcenie wyższe o kierunku: ekonomicznym, administracyjnym, prawniczym, humanistycznym
  • umiejętność interpretacji przepisów prawa:
  • znajomość przepisów ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (tekst jedn.: Dz. U. 2023, poz. 810);
  • znajomość przepisów ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (tekst jedn. Dz. U. 2023, poz. 390);                
  • znajomość przepisów ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (tekst jedn.: Dz. U. 2023, 581);
  • znajomość przepisów ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie dużej rodziny (tekst jedn.: Dz. U. 2021, poz. 1744);
  • znajomość przepisów ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz.U.2021, poz.2021)
  • znajomość przepisów ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ( Dz. U. 2022, poz.2230)
  • znajomość przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst. jedn.: Dz. U. 2023, 775).
  • umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych;
  • preferowana umiejętność obsługi programu informatycznego obowiązującego na stanowiskach realizujących świadczenia z funduszu alimentacyjnego „FA”;
  • posiadanie takich cech jak: rzetelność, terminowość, odpowiedzialność, komunikatywność;
  • umiejętność dobrej organizacji pracy;
  • umiejętność pracy w zespole.
Zakres obowiązków
  1. udzielanie informacji osobom zgłaszającym się o przysługujących im prawach i uprawnieniach w zakresie świadczeń z funduszu alimentacyjnego, stypendium, dodatków mieszkaniowych ;
  2. przyjmowanie, rejestracja i weryfikacja wniosków o przyznanie świadczeń wraz z wymaganą dokumentacją;
  3. prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie spraw dotyczących ww świadczeń
  4. przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń
  5. podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych oraz prowadzenia postępowań w tych sprawach;
  6. przekazywanie do biura informacji gospodarczej – informacji gospodarczej       o zobowiązaniu lub zobowiązaniach dłużnika alimentacyjnego;
  7. przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych w celu ustalenia sytuacji rodzinnej, dochodowej i zawodowej dłużnika alimentacyjnego, a także jego stanu zdrowia i przyczyn niełożenia na utrzymanie osoby uprawnionej oraz do odebrania oświadczenia majątkowego;
  8. przyjmowanie i przekazywanie odwołań od decyzji wraz z aktami sprawy organowi odwoławczemu;
  9. przygotowywanie list wypłat świadczeń oraz prowadzenie stosownej dokumentacji w tym zakresie;
  10. współpraca w zakresie przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, regionalnymi ośrodkami polityki społecznej oraz urzędami wojewódzkimi;
  11. przygotowywanie sprawozdań z zakresu świadczeń z funduszu alimentacyjnego, stypendium oraz dodatków mieszkaniowych;
  12. bieżąca praca w programie informatycznym  „FA”;
  13. przestrzeganie wszelkich obowiązków wynikających z przepisów ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn.: Dz. U. 2019, poz. 1781);
  14. wykonywanie innych poleceń nie wymienionych powyżej w ramach kwalifikacji pracownika.
  15. prowadzenie spraw dotyczących karty dużej rodziny;
  16. przygotowywanie do archiwum dokumentacji- zgodnie z obowiązującą instrukcję kancelaryjną.
Wymagane dokumenty
  1. życiorys (CV),
  2. kopie dokumentów poświadczających wykształcenie i staż pracy (świadectwa pracy),
  3. wypełniony kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie,
  4. oświadczenia kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  5. oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
  6. oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych, innych niż wymienione w art.221 § 1 ustawy kodeks pracy dołączonych z jego inicjatywy,
  7. w przypadku osób, które chcą skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu na podst. art. 13 a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych – kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Warunki pracy
  1. stanowisko pracy znajduje się w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Miączynie,
  2. praca biurowa, wykonywana w systemie jednozmianowym, w wymiarze pełnego etatu;
  3. obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie, oświetlenie naturalne i sztuczne;
  4. praca wymagająca współpracy z innymi komórkami urzędu, a także innymi instytucjami.





Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz  zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wyniósł: poniżej 6 %. 

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać:

  • osobiście w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Miączynie,
  • pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Miączynie, Miączyn 164 , 22-455 Miączyn,

w terminie do dnia 31.05.2023 r.  (decyduje data wpływu do GOPS).

Załączniki
  • docx 12,1 KB pobrano: 10 razy
  • docx 11,4 KB pobrano: 10 razy
  • docx 11,1 KB pobrano: 10 razy
  • docx 10,7 KB pobrano: 11 razy

  • Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Magdalena Puzio
    Dodano do BIP dnia 17-05-2023 16:11:31